RSS

Keskul – Crema de lapte.

29 Sep

Este un desert turcesc, mie mi s-a parut ca aduce a kashta, chiar o sa incerc candva sa fac variatiuni pe aceeeasi tema. Retetea este de la Poca, cu adaptarile de rigoare, desigur.

_MG_1667

1 pachet margarina sau unt; 1l lapte, 150-170g faina,  200-250 g zahar, doua banane bine coapte, un pachet de biscuiti digestivi, un plic de zahar vanilat, doua lingurite de apa de flori de portocal.

Margarina se pune intr-o oala la topit.

dupa ce s-a topit se adauga laptele treptat.

Apoi zaharul si mai apoi faina pusa treptat si amestecand continuu, daca face cocoloase se rezolva cu mixerul, se pastreaza pe foc mic pana se ingroasa ca o budinca. Am pus toata crema intr-o tava de aragaz si am lasat-o sa se raceasca.

Dupa ce s-a racit, am impartit-o in 4, in fiecare parte am pus cateva picaturi de apa de flori de portocal, daca e prea multa e deranjanta.

Am pus intr-un vas prima parte de crema, apoi cativa biscuiti faramitati, si banane felii

Apoi iar crema si tot asa, am terminat cu biscuiti, fara banane, am pus deasupra cateva migdale, merge si cu nuci sau fistic.

Dupa asta, am acoperit vasul cu folie alimentara, si l-am pus la frigider pentru doua-trei ore.

Un desert foarte bun care a fost foarte apreciat de musafiri si pe care cu siguranta o sa il mai fac.

Multam Poca!

 
7 comentarii

Scris de pe 29 Septembrie 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: , , , , ,

7 responses to “Keskul – Crema de lapte.

  1. Zazuza

    30 Septembrie 2011 at 9:25 am

    hmmmm… suna foarte bine! cred ca incerc si eu in vikend, ca tot aveam chef de ceva gen sarlota din aia cum facea mama in copilarie🙂

     
    • Bogdana

      30 Septembrie 2011 at 9:51 am

      haha, parca mi-ai ghicit gandurile, sarlota am facut zilele trecute si ma gandeam ca e prajitura copilariei de care fiecaruia ne e dor🙂

       
  2. Pokhas

    10 Noiembrie 2011 at 8:11 am

    Hai cu placere🙂
    Observ ca avem spatula la fel, am portionat la fel, pozam din aceleasi unghiuri :))

     
    • Bogdana

      10 Noiembrie 2011 at 8:53 am

      Deci clar a iesit a fel de buna🙂

       
  3. maria

    24 Februarie 2012 at 3:58 pm

    Multumesc de reteta, foarte buna a iesit! Cand mergem in Turcia se serveste un soi de desrt din foi subtiri si sos de lapte, gulay, am inteles eu……..il caut sa-l fac si nu-l gasesc…..pana atunci mai bag o portie de Keskul!

     
  4. Bogdana

    26 Februarie 2012 at 4:05 pm

    ma bucur ca te-am putut ajuta, o sa caut si eu gulay-ul ala🙂

     
  5. maria

    26 Februarie 2012 at 5:09 pm

    L-am gasit, mai am am nevoie de foile de gullac, le gasesc eu pana la urma!
    Reteta este aici, descrisa pana in cele mai mici amanunte/poze:
    http://crazymothercooker.blogspot.com/2010/06/gullac-deliciul-sultanilor.html

     

Lasă un răspuns

 
