RSS

Vinete murate cu gogosari.

20 Sep

Ma uitam intr-o zi peste aiurea pe net si un coleg vede o poza cu vinete murate cu gogosari si imi spune: „aäa, astea sunt super, fac si eu” si am zis ca daca sunt super e musai sa imi dau seama de asta pe propriile papile.

_MG_1459

5 kg de vinete, 2 kg gogosari; 1l de apa, 0.5l otet de 9 grade, doua linguri nu foarte pline de sare mare, doua linguri de zahar, cativa catei de usturoi, piper boabe, ienibahar boabe (l-am pus ca asa mi-a venit, nu e musai), doua foi de dafin si aproximativ 500 ml ulei

E clar din capu’ locului  ca vinetele si gogosarii trebuie sa fie cele mai frumoase din piata, sau din gradina.

Vinetele se curata de coaja, se taie rondele de aproximativ un cm se sareaza si se lasa asa pentru 20-30 minute. Se clatesc cu apa rece si se mai lasa sa se zvante 10-15 minute. (daca vinetele sunt foarte tinere sau nu va deranjeza gustul amarui se poate sari peste etapa asta)

Apoi se pun la prajit in putin ulei incins, nu se lasa mult, de fapt mai mult se inmoaie decat se prajesc apoi se pun intr-o strecuratoare. (Varianta light este sa fie oparite si vinetele ca si gogosarii)

Gogosarii i-am taiat in 4 si i-am oparit cu o solutie facuta din (apa + otet + sare mare + zahar + piper + enibahar + dafin)

Am pus in borcanel straturi alternative de vinete si gogosari, incepand si terminand cu vinete si printre ele feliute de usturoi, un graunte-doi la borcan.

Le-am completat cu solutia in care am oparit gogosariii, (atentie sa nu ramana aer) le-am pus capace si le-am fiert in apa la foc mic pentru aproximativ 10 minute (pana se vad bule in borcan urcad spre capac)

 
9 comentarii

Scris de pe 20 Septembrie 2011 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , ,

9 responses to “Vinete murate cu gogosari.

  1. yogoshima

    20 Septembrie 2011 at 10:44 pm

    In fiecare zi aproape, invat ceva de la tine,ramine sa pun in practica si eu.

     
    • Bogdana

      21 Septembrie 2011 at 8:30 am

      Ma bucur sa aud asta, cand te apuci de experimentat, neaparat sa imi zici ce a iesit🙂

       
  2. Zazuza

    21 Septembrie 2011 at 12:37 pm

    chiar ca esti in perioada vinetie😀😀

     
  3. Bogdana

    21 Septembrie 2011 at 7:55 pm

    vinetie, da hahaha
    cand mi se casuna pe cate ceva ma tine pana imi fac „plinu'” :))

     
    • Zazuza

      23 Septembrie 2011 at 11:00 am

      cunosc, la fel si la mine😀

       
  4. ionela

    8 Septembrie 2013 at 4:20 pm

    va rog sa dati cantitatile exacte la apa,otet,sare si zahar.multumesc!

     
    • Bogdana

      8 Septembrie 2013 at 6:37 pm

      pai sunt scrise,, e ceva neclar?
      „1l de apa, 0.5l otet de 9 grade, doua linguri nu foarte pline de sare mare, doua linguri de zahar”

       
  5. Oana

    20 August 2015 at 8:24 pm

    Daca nu prajesc vinetele in ulei , mai este necesar sa folosesc cei 500ml ulei?sau mai pot reduce din cantitatea de ulei fara sa existe riscul sa nu se conserve bine?

     
    • Bogdana

      20 August 2015 at 8:28 pm

      Da, sigur, poti pune numai cateva linguri in fiecare borcan, daca le sterilizezi, sigur tin.

       

Lasă un răspuns

 
