RSS

Magiun de prune.

16 Sep

Mama a zis ca de 35 de ani nu a mai mancat un magiun atat de bun🙂 Cand era ea mica, ii ziceau povidla, e o denumire cu influenta ucrainiano-poloneza..

Pentru magiun avem nevoie de prune. Si atat.

Prunele trebuie sa fie cat mai coapte, in felul asta magiunul iese mult mai bun.

Am folosit 5 kilograme de prune.

Le-am spalat si le-am scos samburii.

Apoi le-am pus la fiert intr-o oala antiaderenta, daca as fi avut un tuci mare, l-as fi folosit pe ala. Am pus jumatate de cana de apa ca sa aiba in ce sa inceapa sa fiarba. Apoi rabdare este tot ce mai trebuie, le-am fiert la foc mic vreo 4-5 ore. Am amestecat din cand in cand. Apoi, cand aratau cam asa, le-am pus la cuptor la foc mic si le-am mai tinut si acolo inca vreo 2-3 ore, pana a iesit cat de gros am vrut eu, si aici trebuie amestecat din cand in cand pentru ca face o pojghita deasupra.

Au iesit doua borcane de 800g si doua de 400g. Avand in vedere ca nu are nici o molecula de zahar, as putea spune ca e un pic prea dulce🙂. Cine vrea, poate pune si un pic de scortisoara, eu am pus un varf de lingurita, adica destul de putina pentru ca nu voiam sa alterez gustul de pruna ci numai sa il pun un pic in valoare.

Am sa mai cumpar prune sa mai fac o tura.

Delicios!

PS: Am gustat si magiunul de topoloveni pe care il lauda toata lumea, asta e muuuult mai bun.

 
4 comentarii

Scris de pe 16 Septembrie 2011 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , ,

4 responses to “Magiun de prune.

  1. yogoshima

    18 Septembrie 2011 at 9:32 am

    I-mi place lingurita plina sa fie gustata.

     
  2. Bogdana

    18 Septembrie 2011 at 9:47 pm

    :)) Asta i s-a si intamplat🙂

     
  3. Marcel

    1 Decembrie 2012 at 8:22 pm

    ypgoshima, treci inapoi la scoala. Mai vezi cum se scrie corect „i-mi”. Ghilimelele a trebuit sa le pun ca sa te citez.

     
    • yogoshima

      3 Decembrie 2012 at 12:04 am

      Yo,ce te deranjeaza ? ai devent profesor de Romana ?

       

Lasă un răspuns

 
