RSS

De toamna.

08 Sep

Intr-o noaptea, mi-a batut toamna la geam cu degete de ploaie si am avut  o

revelatie, a venit septembrie, e luna mea preferata (doar primesc cadouri :))

 

A venit toooooamnaaaaaa!

O astept in fiecare an cu bratele deschide, e anotimpul meu de suflet. Iubesc TOT ce tine de toamna, mirosul perelor si al gutuilor, nostalgia care vine odata cu primele frunze care se leagana spre noi, mirosul prunelor si al zacustilor, mirosul lemnelor taiate, pregatite pentru iarna, melancolia specifica toamnei, sa stai in visare pe o banca intr-un parc pustiu si sa te gandesti la tine. sa te mangaie vantul pe obraji si sa miroase a „vechi si a amintiri” asa cum numai florile toamnei miros. Sa culegi strugurii, sa le simti parfumul si sa gusti mustul…sa inceapa scolile, sa vezi piticii emotionati cu ghiozdanele cat ei si florile asemenea mergand galagiosi spre cunoastere.

Castanele si castanii ii iubesc inca dinainte de a constientiza asta , cand eram mica umpleam toate paharele din casa cu flori de castan, si doar miros rau, buzduganele alea mici din copaci ma fac sa zambesc intotdeauna dar castanele cazute pe jos imi sunt cele mai dragi, au cea mai frumoasa culoare care s-a inventat si parca ar fi niste mici cadouri, toamna am castane peste tot, in rucsac, in traista, in buzunare, pe masa, chiar si pe birou la serviciu am una de anul trecut

Si ploile… „iubesc cu patima ploile” M-as plimba in nestire prin ploaie, as conduce in nestire prin ploaie si as aculta-o pana la refuz. Sa imi umplu urechile cu ea si sa imi ramana si pentru mai tarziu.

De cate ori fulgera imi imaginez ca Dumnezeu ne face poze si atunci zambesc frumos spre blitzul urias  iar cand tuna, mi-l si imaginez pe sf. Ilie cum isi mana cu mandrie caii inhamati la cea mai frumoasa trasura care s-a vazut vreodata (asa imi spunea bunicul meu „iar isi plimba sfantu’ ilie caii”)

Descintec de ploaie

Iubesc ploile, iubesc cu patima ploile,
Innebunitele ploi si ploile calme,
Ploile feciorelnice si ploile-dezlantuite femei,
Ploile proaspete si plictisitoarele ploi fara sfirsit,
Iubesc ploile, iubesc cu patima ploile,
Imi place sa ma tavalesc prin iarba lor alba, inalta,
Imi place sa le rup firele si sa umblu cu ele in dinti,
Sa ameteasca, privindu-ma astfel, barbatii.
Stiu ca-i urit sa spui Sint cea mai frumoasa femeie ,
E urit si poate nici nu e adevarat,
Dar lasa-ma atunci cind ploua,
Numai atunci cind ploua,
Sa rostesc magica formula Sint cea mai frumoasa femeie .
Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca ploua
Si-mi sta bine cu franjurii ploii in par,
Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca-i vint
Si rochia se zbate disperata sa-mi ascunda genunchii,
Sint cea mai frumoasa femeie pentru ca tu
Esti departe plecat si eu te astept,
Sint cea mai frumoasa femeie si stiu sa astept
Si totusi astept.
E-n aer miros de dragoste viu,
Si toti trecatorii adulmeca ploaia sa-i simta mirosul,
Pe-o asemenea ploaie poti sa te-ndragostesti fulgerator,
Toti trecatorii sint indragostiti,
Si eu te astept.
Doar tu stii –
Iubesc ploile,
Iubesc cu patima ploile,
Innebunitele ploi si ploile calme,
Ploile feciorelnice si ploile-dezlantuite femei…

Autor: Ana Blandiana

Tot tomana imi pun o bluza cu maneca lunga sau o pereche de pantaloni de care imi era dor pentru ca nu le-am putut purta in vara.

Umplu camara cu bunatati si peste tot,  pe strada, pe scara blocului sau in magazine miroase a toamna, a ardei, vinete si dovleci copti, a gogosari si castraveti murati si a placinte cu mere.

Haideti sa savuram toamna la o mare cana cu ceai.

 
6 comentarii

Scris de pe 8 Septembrie 2011 în De-ale mele

 

6 responses to “De toamna.

  1. viesparul

    8 Septembrie 2011 at 1:25 pm

    imi place descantecul!

     
  2. yogoshima

    9 Septembrie 2011 at 1:41 am

    I-mi place mult muzica lui Tudor Gheorghe este cintata din suflet.

     
    • De la Bogdana

      9 Septembrie 2011 at 8:34 am

      Si mie imi place Tudor Gheorghe de nu mai pot, sa il ascult in inregistrari, in concerte din pacate m-a dezamagit

       
  3. Ana Ayana

    9 Septembrie 2011 at 1:51 am

    În sfârșit o persoană care iubește toamna! E plină blogosfera de anti-toamnă-iști🙂

     

Lasă un răspuns

 
