RSS

Castraveti murati pe fuga.

08 Sep

Castraveti murati, la borcan bagati, poftiti doamne si mancati🙂

castraveti 001

Bunica in bucovina le zice „pepini”

Varianta de vara pentru murat castraveti, in saramura de sare este una foarte usoara si cu rezultat foarte, foarte gustos. Vara asta nu stiu cum de nu s-a nimerit sa fac dar acum gata, ii astept cuminte, daca ma ajuta soarele, in cateva zile sunt facuti.

Castraveti, sare grunjoasa, un graunte de usturoi, un pic de hrean, niste marar uscat, boabe de mustar,  o frunza de dafin si un morcov – optional.

Castravetii spalati i-am pus intr-un borcan de plastic, se pot pune in orice, chiar si intr-o galeata. Am pus boabele de mustar, usturoiul, dafinul, morcovul si hreanul printre ei.

Am facut saramura din apa si sare (o lingura de sare grunjoasa la litru de apa), dizolvata, pe care am pus-o peste ei, deasupra am pus cateva inflorescente de marar.

Gata, se pun la soare, cine vrea sa se mureze si mai repede,poate sa puna deasupra o felie de paine.

Tot bunica spune ca cel mai bine stau intre flori, daca asa e reteta, eu o respect🙂

Cand vor fi gata, am sa vi-i arat, oricum, le simt deja gustul🙂

Pe acelasi principiu se poate mura si varza in caz ca vrem sarmale neaparat cu varza murata

Dupa 5 (cinci) zile sunt gata, super, super buni.

 
5 comentarii

Scris de pe 8 Septembrie 2011 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , ,

5 responses to “Castraveti murati pe fuga.

  1. yogoshima

    9 Septembrie 2011 at 1:33 am

    Dupa citeva saptamini, cam trei sau mai mult depinde de sare si caldura.

     
    • De la Bogdana

      9 Septembrie 2011 at 8:02 am

      Eu sper sa nu dureze chiar atat de mult, mai mult de saptamana nu le acord timp. Am zis!🙂

       
    • Alex One

      9 Octombrie 2013 at 11:08 am

      Problema e unde gasesc sare grunjoasa de aia adevarata, de salina nu de mare ? Ca odinioara. Era, de mult, alb murdar la culoare si o,4o lei kilu’, se gasea la orice Bacanie.

       
      • Bogdana

        9 Octombrie 2013 at 2:57 pm

        La noi se gaseste in piata, si vrac si ambalata

         

Lasă un răspuns

 
