RSS

Lipii.

07 Sep

Imi plac lipiile cu orice oricand.


De ceva vreme ma tot gandeam sa incerc sa fac in casa si ieri m-am pus pe treaba.
ingredientele sunt cat se poate de primare, faina, apa, sare si drojdie. Dureaza un pic mai mult pana mananci o lipe pentru ca se dospeste aluatul in mai multe randuri insa mie rezultatul mi-a placut. Desi nu se cade sa faci experimente la prima incercare, m-am incapatanat sa pun si faina de secara (am o obsesie sa nu fie painea alba) si din cauza asta, au iesit un pic mai tari decat ar fi trebuit dar sunt convinsa ca doar cu faina alba de grau rezultatul o sa fie foarte aproape de lipiile din comert.

Am facut un aluat din sproximativ 600g faina , o treime de secara si doua treimi faina de grau, 300ml apa calduta, jumatate de lingurita de zahar, sare si jumatate de cub de drojdie, eu aveam proaspata, merge si cu uscata, am pus aproximativ 13g.

In prima faza, am pus „brutareasa” la framantat, am pus faina in cuva iar in mijloc am pus drojdia amestecata cu zaharul si cateva linguri de apa,

am acoperit cu un pic de faina si am lasat-o 10 minute, cand „crapa” faina e semn ca drojdia a inceput sa isi faca treaba 🙂

apoi i-am dat drumul masinii sa framante, asta din comoditate, se poate framanta si de mana foarte bine. Dupa ce a omogenizat foarte bine compozitia, am scos aluatul pe o suprafata pudrata cu faina si l-am framantat si de mana cam  10 minute, compozitia este destul de elastica.

L-am acoperit cu un servet si l-am lasat la crescut.

Dupa o ora, la cald.

Am impartit aluatul in bile de marimea unui mar nu foarte mare si le-am mai lasat la crescut (10-15 min.)timp in care am pus cuptorul sa se incalzeasca, 200 de grade. Nu am cuptor de pizza si nici piatra pentru pizza de pus in cuptor asa ca am folosit tava cuptorului pusa pe cea mai joasa treapta, si ea pusa la incalzit.

Apoi am intins fiecare bila pe suprafata pudrata cu faina si le-am lasat si pe ele inca vreo 10 minute la crescut

Se pun in cuptorul incins, se coc pe o singura parte pentru 5 minute, se umfla dar   isi revin.

Le-am mancat cu fasole batuta, o nebunie.

Rock On!

 
4 comentarii

Scris de pe 7 Septembrie 2011 în Paine

 

Etichete:

4 răspunsuri la „Lipii.

  1. yogoshima

    7 Septembrie 2011 at 11:55 pm

    Manic des turte deoarece au un gust care i-mi convine si fac exercitiu maxilar in acelasi timp.

     
  2. Ana Ayana

    8 Septembrie 2011 at 2:27 am

    Apropo de secară, ai cumva și o rețetă pentru pâinea de secară? Și eu sunt obsedată să nu mănânc numai pâine albă. 🙂

     

Lasă un răspuns

 
