RSS

Fasole batuta.

07 Sep

Fasolea batuta este o mancare foarte simpla si foarte gustoasa.

_MG_0970

Se face repede, daca nu luam in considerare timpul cat fierbe fasolea, si care poate fi folosit in alte scopuri si e atat de buna ca nici nu mai are nevoie de ciolan sau alta afumatura.

Am pus fasolea la inmuiat in apa, cel mai la indemana este sa fie lasata peste noapte, eu am tinut-o numai vreo doua ore.

Apoi am pus-o la fiert, i-am schimbat apa de trei ori, apa se schimba cu alta clocotita altfel fasolea fierbe mult mai greu. Am fiert-o doar cu cimbru, in mod normal i-as fi pus si un morcov, doi dar nu aveam in casa.

Separat am facut sosul din 4 cepe mici, doi ardei kapia si doi ardei grasi, doi chili, trei rosii, o lingurita de boia dulce si una iute, sare, piper, cimbru si un pic de leustean, imi place foarte tare leusteanul in fasole, de tarhon am uitat.

Am calit cepele tocate marunt in cateva linguri de ulei,

si dupa ce s-a calit ceapa am pus ardeii cu rosiile tocate tot marunt sau prin robot. si restul condimentelor

Am lasat sosul la fiert la foc mic pana a scazut destul de mult, cca. 45 min. Dupa ce l-am oprit am pus 5-6 catei de usturoi mai mari, taiati marunt, usturoiul da toata savoarea.

Dupa ce fasolea a fiert, am pasat-o bine, (daca as fi pus si morcovi, i-as fi pasat si pe ei) am amestecat-o cu cateva linguri de sos si am adaugat aproximativ 100ml ulei, am frecat-o cu o lingura de lemn.

Deasupra i-am pus restul de sos si am mancat-o cu lipii. Nemaipomenita.

 
3 comentarii

Scris de pe 7 Septembrie 2011 în Fasole., Mancare gatita

 

Etichete: , ,

3 responses to “Fasole batuta.

  1. yogoshima

    7 Septembrie 2011 at 11:49 pm

    Cam de mult nu am mincat fasole batuta si amestecata cu citeva ingredienti.Bineintales varza murata sau castraveti murati este bine sa fie la aceasta mincare,turtele,ardei iuti etc.

     
  2. Ana Ayana

    8 Septembrie 2011 at 2:16 am

    Am făcut săptămâna trecută una dar sosul meu a fost mai simplu: ceapă călită, ulei de măsline, mărar uscat. Castraveciorii acri merg perfect cu fasolea. Data viitoare o să încerc rețeta ta🙂

     
    • De la Bogdana

      8 Septembrie 2011 at 10:42 am

      Sa incerci, o sa iti placa, mie mi se pare ca ardeii grasi/kapia desavarsesc gustul la fasolea batuta, castravecioriiiii, imm, chiar ieri am cumparat sa pun la murat asa de vara, ultra-rapid

       

Lasă un răspuns

 
