RSS

Varza calita (de vara)

30 Aug

Varza calita este printre preferatele mele dar, pentru ca fara carne nu prea imi place, fiind o mancare destul de grea nu o fac atat de des pe cat mi-as dori🙂

MG_0671

Zic de vara, pentru ca fiind varza dulce, si mie nu imi place borsul si nici otetul in combinatia asta, o „acresc” cu rosii, adica pun foarte multe rosii, de preferat mai zemoase ca alea sunt mai acrisoare,

Am taiat varza proaspata, fidea, de data asta, in general, o tai cum am chef, mai mare sau mai mica, nici nu are prea multa importanta.

Am pus-o intr-o oala iar peste ea am pus doi morcovi taiati rondele, un kilogram de rosii taiate nu foarte marunt, fara pielita, cea mai simpla metoda (nu imi place cea cu ele oparite) este sa presezi cu latul lamei de cutit (ca si cum ai vrea sa o ungi cu ceva cu ajutorul cutitului – sper ca se intelege ce incerc sa zic🙂 ) pe toata suprafata rosiei pana se zbarceste pielita putin, apoi, se indeparteaza foarte usor. doi ardei grasi taiati feliute pe care i-am adaugat mai tarziu ca am uitat de ei si de aia nu apar in poza, o frunza de dafin, cateva boabe de piper, sare si un ardei iute. Pentru mine varza fara afumatura nu e atat de buna asa ca am pus si putina gusa de porc taiata bastonase. (mda, porc :))

Iar peste,daca e bal, bal sa fie, am pus si cateva feliute de fleica de porc (da stiu, total nesanatoasa si asta)

Am mai pus niste varza deasupra, am pus o cana de apa, e suficienta, varza lasa si ea destula apa si rosiile la fel, capac la oala si am lasat-o la fiert. Dupa aproape o ora, am transferat-o intr-uin vas de lut si am pus-o la cuptor, cred ca undeva tot in jur de o ora la foc mai mic sa se faca in tihna.

Servita cu „dulceata de ardei iuti” este o nebunie.

 
3 comentarii

Scris de pe 30 August 2011 în Mancare gatita

 

Etichete: , ,

3 responses to “Varza calita (de vara)

  1. yogoshima

    30 August 2011 at 10:58 pm

    I-mi place varza calita cu picior de porc afumat,dar maninc mai putin acum deoarece digestia se face greu si necesita activitati fizice pentru consumul acestor energi.

     
  2. De la Bogdana

    31 August 2011 at 11:06 am

    Pai aia zic si eu, grasa, grasa da’ gustu’ face toti banii.
    Mi-a ramas gandul la o varza „de sarbatoare” pe care am mancat-o la sarbi, ei o fac la nunti/botezuri pentru ca spun ca facuta la ceaun mare e altceva, e varza murata, taiata mare si fiarta incet, incet numai in grasime, pe alocuri gasesti si bucatele de carne cum eu mai bune nu am mancat, ii spun kupus = varza

     

Lasă un răspuns

 
