RSS

Plum crumble – savoare cu prune.

29 Aug

Singura prajitura pe care o facea mamaia mea era una foarte asemanatoare cu asta dar nu era cu unt era cu untura si nu ii zicea plump crumble ci „prajitura aia cu magiun” ca ea punea magiun, ca o facea iarna, cand avea mai mult timp liber. Acum am regasit-o pe blogul Mayei si de acolo m-am inspirat.

 

Pot sa spun ca imi vine sa ma duc sa cumpar un kilogram de unt si sa fac resul pana la 5 kilograme de prune pe care le mai am in casa un plump crumble pentru tot cartierul 🙂 atat de savuroasa a iesit.

Am facut aluatul din 130g unt, 200-220g faina, ~ 100g zahar.

Pentru ca mi s-a terminat zaharul, pe principiul cine nu are paine sa manance cozonac, am pus niste miere pentru completare,

Aluatul se framnata bine, bine, are aspect nisipos si se da la frigider.

Cat a stat aluatul la frigider, m-am ocupat de prune. Am pus aproape un kilogram, cat mai coapte, spalate si fara samburi.

Am scos aluatul, o treime l-am intins oe fundul unui vas ceramic, deasupra am faramitat si cativa biscuiti digestivi, e optional.

Apoi am pus prunele, la cele foarte coapte le-am scos coaja.

Le-am pus cam doua linguri de zahar deaupra (puteam sa nu le pun) si scortisoara, prunele si scortisoara fac casa buna, fooooarte buna.

Deaupra am pus restul de aluat faramitat intre degete, daca este destul de tare, se poate da pe razatoare.

Apoi am pus vasul in cuptorul incins pana s-a rumenit deasupra, cam 20-30 minute.

Trebuie sa faceti prajitura asta cu radacini arhaice 🙂 este doar pentru bucuria voastra. Garantat.

Nu va pot spune cum e rece, ca nu a mai apucat sa se raceasca 🙂 dar fierbinte/calda este nemaipomenita.

 
3 comentarii

Scris de pe 29 August 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

3 răspunsuri la „Plum crumble – savoare cu prune.

  1. yogoshima

    29 August 2011 at 10:44 pm

    Cind ma uit la aceste fotografi ma apuca pofta sa maninc ceva.

     
    • De la Bogdana

      29 August 2011 at 11:24 pm

      Incearca sa mananci chiar asta, se face foarte repede iar satisfactia e garantata 🙂

       
  2. yogoshima

    31 August 2011 at 5:40 am

    LOL….

     

Lasă un răspuns

 
