RSS

Friptura frageda de vitel.

26 Aug

De cand l-am descoperit pe nenea care vinde carne de vitel la pret rezonabil am devenit fanii acestei carni iar modul de preparare de mai jos este foarte la indemana si are un rezultat delicios.

Si iese foarte frageda si suculenta. Parol.

Am tinut carnea in apa rece pentru aproximativ jumatate de ora, asa iese mai mult sange din ea. Apoi am taiat-o bucatele, am pus-o intr-o cratita in care am pus cateva linguri de ulei, i-am pus un pic de sare, piper si cimbru.

Apoi rondele de ceapa

3 ardei grasi taiati fasii, un morcov rondele, doua rosii,  3-4 catei de usturoi si jumatate de pahar cu apa.

Toata „primavara” asta am pus-o in cuptor, asezonata cu inca putina sare si piper. Dupa aproape jumatate de ora  s-au imprietenit.

Am servit-o cu salata orientala.

Cartofi, castraveti murati, masline rondele, ceapa rosie si sos de maioneza

Pentru sos am facut mai intai maioneza dintr-un galbenus, cartof fiert in loc de galbenus fiert, dat prin strecuratoare sa fie bine pasat, un pic de mustar, sare, piper ulei si niste zeama de lamaie.

Apoi am pus smantana si iaurt in parti egale, cam jumatate din cantitatea de maioneza, sare si piper

Impreuna.

Desigur, friptura puteam sa o mancam si fara salata caci legumele in sine erau garnitura dar ne era pofta🙂

 
11 comentarii

Scris de pe 26 August 2011 în Cu carne de vita., Mancare gatita

 

Etichete: , , , , , , ,

11 responses to “Friptura frageda de vitel.

  1. Happy

    26 August 2011 at 9:57 am

    Arată delicios!

    Ce e în strecuratoare? (https://delabogdana.files.wordpress.com/2011/08/img_1554.jpg)

     
  2. Happy

    26 August 2011 at 9:58 am

    Ce meclă am primit la avatar! :))

     
  3. De la Bogdana

    26 August 2011 at 2:42 pm

    Ha, ha, nici nu mi-am dat seama ca nu am precizat, am editat acum,, cartof fiert🙂

    Esti o stea,, o stea mirata😛

     
    • Happy

      27 August 2011 at 11:31 am

      Deci da, e si cu cartof, deci merita inca o stea! Moooooaaaaamă, deci azi am exces de deci!!!! Cre’ că din cauza „la” stea.

       
      • De la Bogdana

        27 August 2011 at 12:13 pm

        uneori o fac numai din galbenus crud dar „pentru siguranta statului” cand am cartof fiert pun si de ala, cand am galbenus fiert fac cu de ala, in orice fel, ideea e ca maioneza = buuuuun

         
  4. yogoshima

    26 August 2011 at 9:45 pm

    Sotia mea a vazut aceste fotografii si este curioasa cum se gateste in Romania.

     
    • De la Bogdana

      26 August 2011 at 10:24 pm

      Pai daca incearca reteta asta, cu siguranta ca o sa isi faca o impresie buna🙂

       
  5. yogoshima

    27 August 2011 at 4:58 am

    Buna ideie sa invete sa-mi fac ceva de mincare ca la noi acasa.A invatat mamliguta, sarmale sa faca si supa de vitel.

     
    • De la Bogdana

      27 August 2011 at 11:55 am

      Daca face sarmale si mamaliga, friptura asta e floare la ureche🙂

       
  6. Zazuza

    27 August 2011 at 11:53 am

    muoaaaaaama! vorba lu’ Happy😀😀 . nu mai am cuvinte, ca salivez prea tare😀

     
    • De la Bogdana

      27 August 2011 at 10:25 pm

      Atunci suntem chit😛 ca numai la musacaua ta de vinete ma gandesc, chiar voiam sa fac dar au fost deturnate catre o salata rapida dar urmeaza🙂

       

Lasă un răspuns

 
