RSS

O tura prin Bulgaria.

10 Aug

Desi „acasa” bulgarii imi sunt foarte aproape, ca distanta, nu fusesem la ei decat o data in fuga, cat sa nu spun ca nu am calcat pe pamant bulgaresc . Anul asta, in primavara, am fost intr-un week-end la ei. Am trecut pe la Giurgiu si ne-am intors pe la Vama Veche.

balcic 376

balcic 368

Am trecut pe la Pobiti Kamani  – Padurea de stanci care se intinde pe o „mare de nisip” este un fenomen natural, format in mii de an cand aici fusese fundul marii negre, sunt foarte interesante formatiunile mai ales ca le poti gasi tot soiul de asemanari cu lucruri cunoscute.Apoi am trecut pe la o manastire, unde erau niste foste chilii sapate in stanca muntelui la inaltime considerabila, din pacate nu imi mai amintesc numele.

balcic 142
balcic 085 balcic 092 balcic 156 balcic 185 balcic 166 balcic 165 balcic 211

Am innoptat la Balcic, 30 euro camera dubla pe noapte, hotel nou, toate dotariile si destul de curat, undeva langa gradina reginei Maria care este spectaculoasa.

balcic 711 balcic 771 balcic 777 balcic 740 balcic 758 balcic 606 bacic 596Balcicul in sine este un oras deosebit, imi doream sa il vad de multa vreme dar mai ales dupa ce am citit „Panza de paianjen” a Celei Serghi. Atmosfera boema, linistea (am zis ca nu am fost in sezon, evit pe cat posibil locurile sau perioadele „la moda”) si mancarea m-au facut sa ma hotarasc inca de atunci ca o sa ma reintorc.

balcic 394

balcic 402

balcic 415

balcic 400

balcic 421 balcic 428 balcic 430

Gradina este plina pana la refuz de flori, in special trandafiri, cateva gradini cu cactusi, unii de peste doi metrii, foarte multi smochini, si degustari de vinuri speciale: de smochine „de gheata” – facut din struguri culesi dupa prima bruma, vin de zmeura si un vin care avea o aroma de prune uscat-afumate – o nebunie, dar care nu stiu din ce era facut.

balcic 448 balcic 467 balcic 493 balcic 498 balcic 499 balcic 497 balcic 633

Un nenea bulgar care canta la xilofon, auzind ca vorbim romaneste, ne-a dedicat Grigoras Dinicu – Hora Staccato

xilofon

Am mers apoi la cetatea Kaliakra, este deosebit peisajul vazut de acolo si la vestita ferma de midii de la Dalboka (adanca) unde iubitorii de scoici isi pot satisface toate poftele, aveau inclusiv la desert scoici „midii caramelizate” nu au fost curiosi.

balcic 786 balcic 595 balcic 903 balcic 931 balcic 986 balcic 1005 balcic 1008

Aproape de Vama Veche, la vreo 15-20km parca, este satul Tyulenovo care la prima vedere nu impresioneaza cu absolut nimic, dar daca mergeti in dreapta spre malul marii o sa aveti o priveliste tare frumoasa, stancile pe care marea le-a modelat de-a lungul timpului sunt impresionate, la fel si vuietul marii.

balcic 1056 balcic 1102 balcic 1115 balcic 1098 balcic 1165 balcic 1173

In apropiere este si un camping

Enjoy!

 
2 comentarii

Scris de pe 10 August 2011 în Hai Hui

 

Etichete: , , , , ,

2 răspunsuri la „O tura prin Bulgaria.

  1. yogoshima

    23 August 2011 at 11:06 pm

    La frontiera Sirba se vorbeste si Romaneste amestecat cu limba sirba,nu stiu daca prin Bulgaria au mai supravetuit sate unde se mai vorbeste si Romaneste.

     
  2. De la Bogdana

    23 August 2011 at 11:50 pm

    Nu stiu cum este la ei din pacate nu am socializat cu nimeni pe acolo, parca erau pustii satele, toata lumea ascunsa 🙂 dar in restaurante, terase si alte locuri de interes te intelegeai cu ei in romana, menu-urile erau si in limba romana, dar asta poate fi de la faptul ca se straduiesc sa faca turism bine, si le iese

     

Lasă un răspuns

 
