RSS

Morile de apa de la Eftimie Murgu.

05 Aug

Pentru ca ratasem acum doi ani morile de apa de pe Rudaria, anul asta am ajuns pana acolo in drumul nostru spre Cheile Carasului (pe care nici nu le-am vizitat pana la urma)

In judetul Caras-Severin pe DN 57B, cum mergi dinspre Herculane spre Resita, in apropiere de Bozovici se face un drum la stanga, semnalizat, catre Eftimie Murgu, 3 kilometrii de drum prost. Dar merita. Dupa ce strabati satul cu aspect sasesc si un drum brazdat de santuri (tocmai faceau canalizare in sat) imediat dupa ultima casa, pe dreapta se si zareste prima dintre cele 22 de mori ramase. Morile in trecut, deserveau fiecare cate cateva familii.

Sarbi 164

Seamana destul de mult intre ele, dar ce e spectaculos pe langa numarul mare al morilor, este faptul ca localnicii au deviat cursul raului rudaria (care pana acum ceva vreme era si numele localitatii) astfel incat sa ii ajute la functionarea morilor.

Apa ajunge pe un jgheab sub moara, acolo unde este roata care sus invarte piatra de moara

Am avut norocul sa gasim una care macina in momentul ala desi nu era nimeni acolo, oricum, nu ar fi avut decat sa astepte sa se macine.

Frumoasa intoarcere in timp!

 
9 comentarii

Scris de pe 5 August 2011 în Cu cortul

 

Etichete: , ,

9 răspunsuri la „Morile de apa de la Eftimie Murgu.

  1. Happy

    7 August 2011 at 2:33 pm

    Tare frumos! Mult verde! Mult vechi frumos conservat.

    P.S.Pune poze mai mari, e păcat să le ascunzi în timbre.

     
  2. De la Bogdana

    8 August 2011 at 8:14 am

    da, intr-adevar foarte fain, si numai susur de ape si ciripituri

    daca dai clcik pe poza, o face mare

     
  3. yogoshima

    11 August 2011 at 3:13 am

    Am avut ocazia sa vad si sa invirt o moara de faina de mina care ma incintat in acele timpuri indepartate.

     
  4. De la Bogdana

    11 August 2011 at 8:17 am

    moara de aia de facut uruiala banuiesc, nu?

     
    • yogoshima

      12 August 2011 at 3:22 am

      Doua pietre rotunde,una de 40 cm diametru si cealalta mai mare care are o forma de covata rotunda.Prima piatra cu o gaurica unde se pune grauntele si care are un miner pentru a invirti.Moara portativa pentru o familie care nu are timp sa se duca la morar sa-si faca mai multe provizi de faina.

       
      • De la Bogdana

        17 August 2011 at 9:43 am

        de moara asta nu stiam, cred ca era o munca titanica sa macini graunte cu graunte

         
  5. Mircea

    18 Iunie 2013 at 4:22 pm

    Se poate campa cu cortul pe cheile rudariei?

     
    • Bogdana

      18 Iunie 2013 at 4:28 pm

      Nu prea am vazut locuri de campat, cheile au peretele chiar langa drum si nu prea e loc de pus cortul. Ssi noi am vrut sa campam acolo si pana la urma am renuntat.
      Chiar la intrarea in chei, pe stanga, este un loc facut parca special de un cort, doua, cu stanca si parau in laterale numai ca e prea aproape de sat, nu l-as recomanda. Nu am fost insa foarte departe in chei asa ca nu stiu daca mai incolo acolo exista.

       
  6. roxana

    17 August 2014 at 7:06 pm

    O frumusete,merita de vazut..Morile sunt spendide ,onconjurate de o salbaticie si de un drum fantastic..Mi-a placut mult..,dar nu am vazut decat 10 mori din 22..Poate la anul o sa le vizitesc pe taote..

     

Lasă un răspuns

 
