RSS

Negresa (cu dulceata de nuci verzi)

16 Iul

Este printre putinele prajituri „ciocolatoase” pe care o mananc cu placere, dupa amandina,🙂 de regula, prefer prajiturile „albe”

img_5619

simpla,  gustoasa si adaptabila🙂

5 oua, 100 g cacao, 300g unt, 200 ml lapte, 300-350g zahar, 300g faina, un praf de copt.

Am pus la fiert lapte+zahar+unt+cacao, dupa ce dau in clocot, am scos 20-30 de linguri de „glazura” deoparte, iar in restul am pus faina.

am omogenizat bine apoi galbenusurile si praful de copt de care uitasem, e de preferat sa il amestecam cu faina,

apoi albusurile batute spuma si dulceata de nuci (se poate inlocui cu stafide, nuci, alune, fructe confiate – orice sau nimic) se amesteca usor sa nu iasa aerul din albusuri si se omogenizeaza bine, bine

Compozita se pune intr-o tava tapetata cu hartie de copt, eu am folosit o tava prea mare (cea de la aragaz) si a iesit ingusta prajitura, e de preferat sa fie o tava mai mica decat a amea ca sa iasa mai inalta.

cam asta e consistenta

Am pus tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru ~30 de minute (se probeaza cu scobitoarea, daca iese uscata e gata)

Am lasat-o  sa respire 5-10 minute apoi am taiat-o. Patratele in cazul meu, voua ar trebui sa va iasa cuburi😛 si i-am pus glazura pe care am pastra-o la inceput (pont: daca va place mai ciocolatoasa si mai „umeda” faceti ceva mai multa glazura la inceput)

Asta-i tot.

Cat e calda (de preferat) dar merge si rece, imi place f tare cu inghetata, de data asta de pepene galben. (poate fi orice altceva desi ea este la fel de gustoasa si simpla)

mg_5593

Rock On!

 
Un comentariu

Scris de pe 16 Iulie 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: , ,

One response to “Negresa (cu dulceata de nuci verzi)

Lasă un răspuns

 
