RSS

Tagliatele

23 Iun

Imi doream de multa vreme o masina de facut paste, in sfarsit acum am una si sunt tare incantata de jucaria cea noua.

 

Ca prima proba am facut tagliatele cu faina integrala, au iesit foarte faine, altfel decat ce am mancat pana acum, de la gust, la consistenta insa eram atat de entuziasmata ca nu aveam rabdare sa si pozez, Azi am facut din faina „normala” 000

Reteta de paste ma gandesc ca e cunoscuta, e foarte simpla, pentru fiecare ou, 100g de faina, am pus si putina sare.

Aluatul l-am facut la robot de data asta, o sa il fac si de mana candva. Dupa robot l-am mai framantat si de mana cateva minute, asta e:

l-am imbracat in folie alimentara si l-am lasat la frigider sa se odihneasca, dupa, l-am trecut prin masina de paste, are 9 trepte de reglare, o treci succesiv prin 3-4 trepte sa se intinda progresiv si cat mai uniform

in timpul procesul de intindere, foile se mai dau cu cate un pic de faina din cand in cand

la sfarsit se lasa un pic sa se usuce pana sunt intinse toate

grosimea

si apoi se trec foile prin matrita de tagliatele

exista suporturi speciale pentru uscat pastele, eu nu am deocamdata asa ca am improvizat

niste tagliatele puse la uscat🙂

Uscate, gata de plecat cadou.

Si aici o portie de tagliatele din faina integrala cu pui, rosii, usturoi, ardei gras, ulei de masline, parmezan si busuioc.

Rock On!

 
6 comentarii

Scris de pe 23 Iunie 2011 în Paste de casa

 

Etichete: ,

6 responses to “Tagliatele

  1. androxa

    25 Iunie 2011 at 10:18 am

    Home made pasta ..simply the best🙂

     
  2. De la Bogdana

    25 Iunie 2011 at 11:00 am

    Da, diferenta fata de cele cumparate este mare, sa nu zic uriasa, si ma refer acum strict la consistenta si gust fara sa mai iau in calcul celelalte avantaje🙂

     
  3. Adriana

    2 Martie 2012 at 7:44 pm

    Si eu fac paste, de cateva zile doar ca am o problema cu uscarea lor.Adica dupa ce le las la uscat, sunt pur si simplu casante se sparg ca sticla, chiar daca la modelat nu am nici o problema cu ele…Poate trebuie sa le fierb imediat…Si nu sunt atat de elastice, stii, sa se invarta pe furculita.Bine, poate si din cauza le fac prea groase, ce sa fac?

     
    • Bogdana

      2 Martie 2012 at 7:50 pm

      Le intinzi cu masina sau de mana?
      O solutie ar fi sa faci aluatul o idee mai moale, posibil sa il faci prea vartos, reteta este intr-adevar de 100g de faina pentru un ou dar depinde de ou🙂
      Incearca sa lasi aluatul un pic mai moale si ca sa nu fie lipicios,te ajuti de faina cand il intinzi. In felul asta nu o sa mai fie atat de tare, nu se lipesc si cand le fierbi si faina in exces ramane in apa

      Daca le faci la masina, intinde aluatul cat mai subtire posibil, daca le intinzi de mana, tot subtire trebuie sa fie dar nici chiar sa vezi prin el.
      Sper ca te-am lamurit cat de cat si daca mai ai nevoie de informatii aici ma gasesti. Iti tin pumnii🙂

       

Lasă un răspuns

 
