RSS

Lasagna

07 Iun

In ultima vreme am facut lasagna in doua randuri si a fost foarte apreciata asa ca la cerere am sa arat cum fac eu lasagna, sunt foarte multe feluri, se pot pune o multime de lucruri si se pot face multe combinatii in lasagna

aaa

In functie de cat de multa vreti sa faceti, jonglati cu cantitatile

Am folosit:pentru sosul ragu

1kg carne tocata amestec vita si porc)

2 ceape destul de mari

sos/pasta de rosii eu pun destul de multa, depinde de care folositi,  pasta de rosii din comert trebuie diluata in ceva apa

busuioc, oregano

sare/piper

500ml apa

Pentru sos bechamel

50 g unt

2-3 linguri de faiana in functie de cat de gros vreti sa fie

1 varf cutit nucsoara

sare/ piper

300-500ml lapte

mai avem nevoie de mozzarella, optional 2-3 rosii proaspete si 2-3 ardei grasi sau kapia

La sosul bechamel nu am facut poze din pacate dar se face asa

se pune untul intr-o tigaie la incins, apoi se adauga faina care trebuie prajita putin, secretul bechamelului, ca sa nu faca cocoloase,laptele trebuie sa fie fierbinte, dupa ce s-a prajit faina circa un minut, se adauga treptat laptele si se amesteca energic cu un tel para, se pune sare, piper si nucsoara (nu e musai)

Foile de lasagna eu le-am facut in casa, (la un galbenus mare de ou, o lingura de ulei, una de lapte si 100g faina – aproximativ) se pot f folosi foarte bine si foi din comert, eu cu barilla am avut experiente placute

Pentru ragu am taiat cepele julienne, le-am calit un pic in putin ulei de masline

apoi se pune carnea si se lasa pana isi schimba culoare si nu mai este o masa compacta

apoi se pune sosul/pasta de rosii, sare piper, dupa gust, busuioc si oregano, sa zicem aproape o lingurita daca e uscat sau cateva frunze daca e proaspat, eu am mai pus pasta de rosii pe parcurs (e mancare nu medicament)

se amesteca bine, se pune apa si se lasa la fiert mic, mult, cateva ore bune, poate fi facut de pe o zi pe alta, cu cat e fiert mai mult cu atat e mai bun, 3-6 ore, cata rabdare aveti🙂

am pus si chili, asta pentru ca nu aveam ardei iti proaspeti in casa pe care i-as fi pus rondele intre straturi


Pentru asamblare, pe fundul unui vas se pune bechamel cat sa acopere suprafata

apoi se pun foile una langa alta daca sunt „placi” sau foaia in sine daca e facuta in casa

peste ea se pune un strat de sos ragu

am aduagat si kapia rosu

apoi bechamel, iarasi placi de lasagna, apoi ragu, se pot pune felii de rosii, sau cascaval/parmezan/ciuperci, ce aveti chef si tot asa pana este suficient d einalta, cat vreti, eu am pus tei straturi, se termina cu carne, bechamel si deasupra mozzarela

Se da la cuptor pentru aproximativ jumatate de ora

Se mananca de preferat calda, daca nu ai rabdare, merge si fierbinte🙂

Rock On!

 
4 comentarii

Scris de pe 7 Iunie 2011 în Mancare gatita

 

Etichete:

4 responses to “Lasagna

  1. bzl

    26 Februarie 2012 at 12:11 pm

    am cautat lasagna + mozzarella si ai fost al 7 raspuns al lui google🙂 … acu plec sa imi iau ce am nevoie. duminica faina.

     
    • Bogdana

      26 Februarie 2012 at 4:03 pm

      🙂 spor la treaba, sa imi zici cum a iesit?🙂

       
  2. bzl

    27 Februarie 2012 at 9:16 am

    http://goo.gl/5DW2S asta a fost inceputul. poza cu ce a fost in farfurie nu am facut ca m-am luat la discutii cu mesenii, dar cica a fost cea mai buna, asa ma minteau🙂 … din pctul meu de vedere trebuia un pic mai picanta si sosul bechamel un mic mai mult si mai subtire, dat viitoare o sa fie si mai bine :p .

     
    • Bogdana

      27 Februarie 2012 at 11:48 am

      cu siguranta o sa fie si mai bine, experienta isi va spune cuvantul🙂

      foile le-ai facut tu, nu?

       

Lasă un răspuns

 
