RSS

Inghetata de lavanda.

22 Mai

E o inghetata care place, sau nu, nu cred ca e loc de intors.

lavanda

 

De foarte multa vreme cautam levantica cu radacina, sa imi pun in balcon, abia acum vreo saptamana intamplator am dat peste o tiganca la colt de strada care vindea asa ceva, nu-mi venea sa cred, acum abia astept sa faca flori, e in stadiul asta

Un prieten m-a intrebat la ce se poate folosi levantica in bucatarie, eu stiam de combinatia cu ciocolata, apoi,o prietena a zis ca se face si inghetata, nu auzisem pana atunci si am zis sa incerc.

Inca nu pot face cu lavanda din productia proprie asa ca am cumparat de la plafar🙂

Am citit mai multe retete si pana la urma am combinat cum mi-a sunat mie mai bine

3-4 lingurite de levantica, 5 galbenusuri, 400ml lapte gras, 350-400 ml frisca lichida, 2-3 linguri miere, 2 linguri zahar (eu am pus brun)

din poza lipsesc ouale

Laptele si mierea se infierbanta si se pune levantica la infuzat, intre 2h si o noapte, eu acum am lasat-o aproximativ 2h, o sa incerc data viitoare sa o las mai mult sa vad daca e vreo diferenta.

Galbenusurile si zaharul se freaca bine, bine, eu nu am avut tos, am pus cuburi

Laptele se strecoara, sa scoatem toata aroma

atat de bine ca lavanda e aproape solidda (eu am pus si putina nuca de cocos de frica sa nu fie lavanda prea putin aromata si sa iasa inghetata fada, nu trebuie, nici nu s-a simtit nuca) asa arata levantica stoarsa

laptele aromat se adauga treptat se amesteca si totul se pune la fiert pe bain-marie

pana se ingroasa

frisca se bate, sa fie tare, compozitia de lapte-lavanda se pune peste dupa ce este rece, se amesteca bine si se da la congelator, daca aveti masina de inghetata cu atat mai bine, eu nu am, asa ca trebuie scoasa din congelator si amestecata din ora in ora de cate ori se poate, asta se face ca sa nu se formeze ace de gheata.

Gata!

 
6 comentarii

Scris de pe 22 Mai 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: , ,

6 responses to “Inghetata de lavanda.

  1. rokssana

    23 Mai 2011 at 8:11 am

    ca sa nu formeze ace de gheata amesteca la sfarsit cu un paharel de alcool

     
  2. De la Bogdana

    23 Mai 2011 at 8:40 am

    ce idee buna, nu m-as fi gandit, multam🙂

     
  3. Happy

    23 Mai 2011 at 8:56 pm

    Si dă-i cu alt pă’ărel d-alcool și pe gât ca să nu ți se facă ace de gheata pe gât.

    Nujt ce să zic fată, de lavanda asta levănțică a ta. Înghețata arată bine, se vede cremoasă.

     
  4. De la Bogdana

    23 Mai 2011 at 9:10 pm

    daaa, alcool pe toate partile🙂
    e aromata, mai ales la miros, e din categoria celor care ori iti plac, ori nu

     
  5. Ionut

    27 Iunie 2016 at 9:06 pm

    O sa incerc si eu reteta ptr ca vreau sa fac si altceva cu lavanda mea!

     
    • Bogdana

      27 Iunie 2016 at 9:09 pm

      Vreau si eu lavandaaaaaaaa. Nu mai am in ghiveci, am pastrat-o de anul trecut in speranta ca va rasari in primavara dar nici vorba.

       

Lasă un răspuns

 
