RSS

Paine fara framantare.

13 Mai


Este cea mai simpla metoda de a face paine, ai nevoie doar de rabdare, pentru ca poti sa o lasi la dospit intre 10 si 30 de ore.
Imi aminteste de painea facuta pe vatra, cu coaja groasa si crocanta

food 160

Pentru o paine ai nevoie de:

450g faina, de care vreti, eu am pus:
100 neagra
200 integrala
150 alba
360ml apa calduta
sare
reteta originala cerea drojdie uscata, eu nu aveam, am pus proaspata, asadar, 1/4 lingurita drojdie uscata sau 6g drojdie proaspata


Faina, drojdia, sarea si apa se omogenizeaza si cu asta gata prima etapa

Se acopera cu folie alimentara si o lasati asa pana aveti timp din nou pentru ea, peste 10-30h, vara se poate pune la frigider in timpul acestui proces

Cam asa arata

Mai adaugati o lingura sau doua de faina, amestecati sa mai iasa aerul din ea si mai lasati la dospit 2h (eu am lasat-o mai putin si din aceasta cauza nu a crescut f mult)

Cuptorul preincalzit la 250 de grade.Se pune in oala, tuci, cratita, eu o pun in tuci sau in cratita-tuci teflonata, incinsa in prealabil, am pus si cateva picaturi de ulei de masline pe fund, (nu este neaparat necesar) este destul de moale compozitia

Deasupra i-am pus niste fulgi de cereale, se coace 45 minute, primele 15 acoperita apoi fara capac.

Asta e painea cu gust de copilarie.

Reteta mi-a inspirat-o Maria Apascaritei.

 
Lasă un comentariu

Posted by pe 13 mai 2011 in Paine

 

Lasă un răspuns

 
Urmăresc

Fiecare nou articol să fie livrat pe email.

Alături de 167 de alți urmăritori

