RSS

Dulceata de capsune.

09 Iun

Dulceata de capsune, alaturi de cea de nuci, sunt dulceturile copilariei mele, mai era si cea de caise dar astea doua imi sunt mai clare in memorie.

dulceatadecapsuneCum am mai zis, dulceata este cea in care fructele se vad clar, poti spune ce fructe s-au folosit fara sa gusti (cu mici exceptii) Dulceata nu e o pasta.

Am folosit doua kilograme de capsune si unul de zahar, pe vremuri se spunea ca se folosesc cantitati egale de zahar si fructe, mie si kilogramul asta mi s-a parut mult, poate au fost capsunele foarte dulci, ele insele.

capsune

Fructele le-am spalat, le-am scurs bine de apa si le-am pus deasupra zaharul. Le-am lasat asa peste noapte. Au lasat multa zeama. La dulceata de capsune nu se foloseste apa.

capsune4

A doua zi am pus dulceata la foc potrivit spre mic, sa nu se farame capsunele. Din cand in cand se strange spuma de deasupra. Am fiert-o aproximativ o ora, Siropul trebuie sa fie bine legat, testul cu picatura  care nu se dezintegreaza pe farfurie e sfant. Nu trebuie sa fie nici prea tare siropul, se mai intareste si dupa ce dulceata s-a racit.

Dulceata se pune in borcane cat inca este fierbinte, se strang bine capacele si se pun cu gura in jos invelite intr-un prosop gros, sau se sterilizeaza prin fierbere, pentru linistea mea sufleteasca eu apelez la varianta asta cu orice conserv in borcane.

Buna si aromata.

dulceatacapsune

 
8 comentarii

Publicat de pe 9 iunie 2013 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: ,

8 responses to “Dulceata de capsune.

  1. aphextwinz

    9 iunie 2013 at 6:47 pm

    Mie mi s-a strans spuma singura dupa o metoda nemaivazuta si infailibila, zic eu (mi-a iesit bine dulceata, sa nu crezi ca nu): am pus capac sa inceapa sa fiarba mai repede, am uitat si totul s-a dus pe aragaz. Si nu am mai avut spume de strans, doar de spalat aragazul ulterior (DOAR!!!). Recomand metoda :)))))

    A, nu ai pus gelpikantmuschiimeifix si zahar dat cu gel, nu ie bune. :P

     
    • Bogdana

      9 iunie 2013 at 8:07 pm

      Buna metoda, da, daca il las pe el sa o faca iese direct carbune de capsune :))
      Daaaa, fix ca a iesit mai sanatoasa si mai faina, sper sa pot trai cu asta :lol:

       
  2. Blog Vienez

    9 iunie 2013 at 7:45 pm

    io facui dulceata de cirese si pusai zahar dat cu gel. insa nu am inteles unde fusa gelu: fiersai la ea 3 ore!! si tot lichida e :D :D ma rog, nu e sirop, da’ nici pe painea cu unt nu va sta ever :lol:

     
    • Bogdana

      9 iunie 2013 at 8:04 pm

      Cred ca au furat astia gelu :))
      Da’ di ce cu gel?

       
      • Blog Vienez

        9 iunie 2013 at 8:56 pm

        ca mi-era ca-s ciresele prea pline de apa de la ploile astea :lol:

         
      • Bogdana

        9 iunie 2013 at 9:01 pm

        :)) noroc ca s-au gandit producatorii la tine si au hotarat sa vanda zahar cu gel fara gel :P

         
  3. Blog Vienez

    9 iunie 2013 at 10:05 pm

    la cat am fiert la dulceata aia, mi-e ca a fost zaharul cu… anti-gel :lol:

     
  4. aphextwinz

    10 iunie 2013 at 6:07 am

    lara, iubita mea, pot fi ciresele numai apa, ca aia saraca se evapora, io am facut odata o prostie, dupa mintea mea m-am gandit sa pun la dulceata de visine apa, cate visine atata apa. nu mai stiu cate ore am fiert la ea cu incapatanare dar sa stii ca s-a facut la final, ca de aia e apa, sa se faca abur, cred ca nu ai fiert-o suficient, atata tot. leneso :D

     

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 116 other followers

