RSS

Pizza

04 Iun

O mai veche obsesie de-a mea, blatul de pizza, nu imi iesi niciodata FIX ca la pizzerii. Aseara J.O a facut un aluat rapid, “mai bun decat la 95% dintre cei care fac livrari” – nu il cred, dar am adaptat reteta lui in ideea ca o sa iasa ce trebuie. A iesit destul de bine desi mare merit tind eu sa cred, are piatra de granit.

pizzaAluatul, zicea el, trebuie facut dintr-o cana de faina cu agent de crestere, jumatate de cana de apa, sare si ceva ulei de masline, se mai adauga faina daca trebuie. Eu am pus doua cani de faina 650 si o cana de apa, 10g drojdie proaspata, sare si putin ulei de masline. Dupa ce le-a framantat masina pe astea, am pus faina integrala pana aluatul a iesit umed, elastic dar consistent. L-am lasat sa creasca vreo 5 minute, mai mult s-a odihnit.

L-am intins intr-o tava, pe hartie de copt, piatra de granit se incingea in cuptor.

Am facut un sos din niste rosii pasate, cu busuioc proaspat, sare si putin ulei de masline. Toate puse in blender. Sosul l-am pus pe blat.

sospizza

Am pus blatul in cuptor 5 minute, cat am taiat/rupt ingredientele pe care voiam sa le pun pe ea. Mozzarela, ardei gras, ardei iute, branza cu mucegai si un soi de panceta.

ingredienteAm pus mai intai gramajoare de mozzarela, apoi restul ingredientelor cum mi-au picat in mana, pe deasupra am pus putin ulei de masline si frunze de busuioc

pizzacrudaAm pus pizza pe piatra incinsa la temperatura maxima, vreo 12 minute. Ce miressssssme!

pizza1

 
14 comentarii

Posted by pe 4 iunie 2013 în Pizza

 

Etichete: , , ,

14 responses to “Pizza

  1. aphextwinz

    5 iunie 2013 at 7:03 am

    Stii de ce nu iese ca la pizzerii? Ca nu o muncesti maica, aluatul il zapaceste masina, sosul il face blenderul, pai treaba ii asta? Am si eu un aluat muncit la congelator, cu drojdie si, parca si ceva unt (nu bag mana in foc ca nu e margarina, ca nu l-am facut eu, personal, doar l-am comandat). Il dezghet sa vad cum se comporta si poate fac niste mini-pizze, daca tot imi vi cu d’astea :D

    Io as zice sa iti deschizi o pizzerie/pastarie, ca utilaje ai mai jmekere ca in localuri si multi nici nu se obosesc sa faca paste de casa, ma bag si eu sa dau din manivela sau din falci, dupa caz :D

     
    • Bogdana

      5 iunie 2013 at 8:58 am

      Asta tre sa fie :))
      Pastarieeeee, daaaaa, si ieri visam la asta, Facem toate culorile, modelele si din toate felurile de faina :D Ne asociem? :)

       
      • aphextwinz

        5 iunie 2013 at 10:08 am

        pai io ce sa fac, lap dance? ca la paste fresh nu ma pricep :)

         
      • Bogdana

        5 iunie 2013 at 10:14 am

        macar degustastor sef :)

         
  2. Blog Vienez

    5 iunie 2013 at 11:25 am

    degustator adjunct vin io! :D

     
    • Bogdana

      5 iunie 2013 at 11:36 am

      :)) super, deci posturile de degustatori au fost ocupate, mai trebuie postul de finantator si gata :P

       
  3. Alexandra Albu

    5 iunie 2013 at 11:28 am

    La pizzerie nu se foloseste faina, aia e problema. Ei folosesc “mix de patiserie” sau ceva asemanator, o chestie care seamana cu faina insa are “adaosuri” nenumarate, de la gluten in plus pana la diversi conservanti si agenti de crestere si afanare :)
    Eu fac aluatul asa: 500 grame faina, o cana de apa, un cub de drojdie proaspata, sare, un pic de zahar si oregano. Nu il framant cine stie ce, doar cat sa se lege, il las sa creasca apoi il intind si il pun in tava presarata cu faina. Nu il coc inainte, pun direct pe aluat sosul, branzele si ce mai vrem sau avem. In sosul de rosii pun neaparat usturoi si ulei de masline. Iese foarte bun.

     
    • Bogdana

      5 iunie 2013 at 11:38 am

      aha, banuiam eu ca folosesc porcarii dar nici chiar atat de multe incat sa nu il poti reproduce acasa 100%
      cub de 25g? de usturoi am uitat la sos, mi-am amintit cand il intinsesem deja

      ma mai straduiesc cu aluatul, trebuie sa imi iasa pana la urma, il incerc si pe al tau, revin cu impresii :)

       
      • Alexandra Albu

        5 iunie 2013 at 1:45 pm

        Da, un cubulet din ala, 25 de grame. Si am uitat ca trebuie un pic si intepat aluatul cu furculita ca sa nu se umfle aiurea. Pentru mine asta e aluatul de paine clasic. Din el fac si paine si scovergi si pizza…doar ca la pizza pun oregano in interior ca sa fie aromat.

         
  4. Blog Vienez

    6 iunie 2013 at 8:08 am

    da’ o reteta de blat fara drojdie imi zice si mie cineva? ca eu am un mare nu-nu la drojdie. mbine, am nu-nu si la faina, dar na :D

     
    • Bogdana

      7 iunie 2013 at 8:26 am

      Zilele astea incerc sa fac maia, daca imi iese, fac si aluat de pizza si vin sa dau de stire :)

       
  5. Delia

    6 iunie 2013 at 8:13 am

    e chiar foarte simplu cu pizza, numa’ trebe facute cateva chestii :) pana acu’ cativa ani si mie mi se parea aia de la pizzerie misto, de cand m-am prins ce si cum, mi se pare de cacao :) de ex, la 1 kg de faina, 700 g de apa, drojdie poti pune cat zic aia pe ambalaj (eu pun mai putina cand fac cu drojdie cumparata, las mai mult la dospit). treaba e sa ai un aluat mai bine hidratat decat ala standard de paine, il poti trata cu SF-uri, il modelezi bile, il pui in vase unse cu ulei de masline, fie iti dospeste la frigi, fie afara, cat de repede ai chef sa coci. si, da, placa face clar diferenta, dar conteaza cel mai mult aluatul, cantitatea de apa folosita, chiar de o sa ai aluat lipicios si aparent greu de manevrat. si mai e important sa NU folosesti sucitorul, sa nu-l “omori” scotand aerul din el cand te apuci sa-l intinzi. nu ma mai intind nici eu:), cand fac o pizza cu drojdie cumparata poate pun si pe blog cu toate etapele:). sigur, tre sa ai si faina buna, nu ca aia din sacul meu de pe hol :))) cu care nu stiu ce sa mai fac. uita-te o tzar’ pe net la cum procedeaza astia care fac pizza cu maia si inceraca sa adaptezi, o sa fii multumita. “detaliile” gen hidratare si cum manevrezi aluatul in proces chiar conteaza ;).

     
    • Bogdana

      7 iunie 2013 at 8:28 am

      Lla un kilogram de faina si 700ml apa nu o sa curga aluatul?
      Am retinut ideea cu hidratarea, o sa mai incerc, e musai sa iasa :)

       
      • Delia

        7 iunie 2013 at 1:51 pm

        nu :) dar poti testa treptat, 600, 650 si tot asa.

         

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 121 other followers

