RSS

Branza de oi – Cas framantat

22 Oct

Tot la bunica in Bucovina am mancat branza in felul asta. Mie personalul casul ca atare nu imi place deloc dar conservat in felul asta e printre branzeturile mele preferate.

Casul de oaie devine branza de oi daca il framanti cu sare si il pui in borcan :)

Casul dospit e bine sa fie cat mai uscat, daca nu e, se taie felii si se lasa la scurs peste noapte. Trebuie curatat bine la exterior cu un cutit.

Apoi se marunteste, se pune sarea si se framanta bine pana se topeste sarea si se incorporeaza.

La fiecare kilogram de cas se foloseste o lingura de sare mare.

Dupa asta se pune in borcan si se preseaza sa ramana cat mai putin aer.

E o metoda de conservare foarte buna. Nu trebuie sa stea la frigider ci undeva la racoare si rezista mult timp. Daca faceti multa, dupa ce ati umplut borcanul puneti deasupra cateva linguri de unt topit, eu nu am facut prea multa, nu aveam chef sa topesc unt asa ca am pus ulei de masline.

Cand ai chef,  scoti o lingura de branza din borcan si cu mamaliga calda mananci pana uiti :) Merge si cu omleta ori carne, merge oricum.

 
6 comentarii

Posted by pe 22 octombrie 2012 în Aperitive

 

Etichete: , ,

6 responses to “Branza de oi – Cas framantat

  1. cofi

    22 octombrie 2012 at 1:45 pm

    Merge si cu rosii bune, cu ceapa verde! Am primit in privara niste cas bun de la Suceava si nu stiam cum sa nu-l stric si m-a invatat si pe mine cineva tot asa!
    E drept ca ultimul borcan a rezistat 6 luni dar statea in frigider, pentru cine se intreaba termenul de valabilitate, eu am mancat acum vreo luna si inca mai pot scrie!

     
  2. aphextwinz

    22 octombrie 2012 at 4:30 pm

    Tine mult si bine. Tanti la tara dupa ce scurgea casul, nu se mai obosea, arunca sare pe bucati, le punea in copaie si mancau (mancam, eh ce vremuri) pana primavara, cu oua.

    Si ala de vaca merge framantat daca ai in plus, tot la fel.

     
  3. Bogdana

    23 octombrie 2012 at 7:27 pm

    Daaa, bun cu orice, si cu rosii dar pt mine ramane de neegalat cu scrob si mamaliga, eventual cu chisleac :)

     
  4. yogoshima

    23 octombrie 2012 at 8:21 pm

    De fiecare data cind ma uit pe blogul tau, sint uluit de felul tau de prezentare.Bravo detii,secretul prezatarilor, marketingului bine inradacinat.

     
    • Bogdana

      24 octombrie 2012 at 2:04 pm

      :) multumesc tare mult, as vrea eu sa detin secretul :)

       
  5. yogoshima

    25 octombrie 2012 at 5:43 am

    Fara nici o duta ai calitati deosebite si merita sa fie apreciate de cei care observa.

     

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

