RSS

Drob de miel.

14 Apr

Drobul de miel e primul pe lista, dupa stufat, cand vine vorba de Paste.

Fara drob parca pastele nu e chiar paste :) Se face simplu, si e un aperitiv tare gustos.

Avem nevoie de organe de miel, o bucata de carne (poate fi si de pasare) oua, ceapa si usturoi verde, cate 3-4 legaturi din fiecare, marar, patrunjel, cate o legatura, cateva linguri de smantana, 100 g unt, o felie doua de paine mai uscata inmuiata in lapte, piper si sare.

Organele se spala bine, inima se taie si se curata de sange iar rinichii sau bobricii cum le zice in oltenia, se taie si se pun in apa cu otet pentru 10-15 minute, apoi se pun la fiert in apa rece ccu sare.

Nu trebuie fierte mai multe de 10-15 minute, se scot si se lasa putin la racit.

Se taie marunt usturoiul, ceapa si verdeturile.

Carnea se toaca prin masina sau robot, se pun ouale, eu am pus trei (daca organele sunt mari se pun mai multe, nu stiu cat cantareau organele dar mielul avea cam 14kg) apoi sare si piper.

Se puni verdeturile, painea inmuiata in lapte, smantana si untul – se pune unt ca organele sunt seci simple si au nevoie de ceva mai gras, poate fi carne mai grasa.Toate se omogenizeaza bine, bine, cu mana.

Apoi, daca avem prapurele, e minunat, daca nu, nu-i bai. Prapurele se spala bine si se tine in apa cu sare si otet pana la momentul folosirii.

Se pune in tava in care punem drobul la cuptor.

Peste, se pune umplutura si se acopere bine cu prapurele, ideal ar fi sa se petreaca marginile lui una peste alta pentru ca la cuptor se strange.

Cum ziceam, daca nu avem prapur sau nu e suficient de mare se poate unge tava si apoi se tapeteaza cu pesmet.

Apoi deasupra se pune un ou batut. Mai exista si varianta cu foietaj in loc de prapur,

Inainte de cuptor.

Dupa 40-50 de minute la foc potrivit.

O sa pun poze si dupa ce il tai :)

 
3 comentarii

Posted by pe 14 aprilie 2012 în Aperitive

 

Etichete: , ,

3 responses to “Drob de miel.

  1. RODICA STAN

    23 iunie 2013 at 4:10 pm

    Draga Bogdana ,
    Eshti o mare gospodina .
    Am citit retzetele tale , sant exceptzionale .
    Asha am facut shi eu , prima data , in viatza mea , un drob mare , de la un miel de 14 kg.
    L-am facut rotund , intr-o cratita de tuci ,antica, care faceam de zacusca , shi sarmale , mai ales cele de post , mergea ff bine la cuptor .
    Am avut prapur mare shi bun .
    Nu shtiu cum , dar parca i-mi shoptea cineva , ce sa pun in acel drob , ca l-am facut exact ca al tau , cu smantana , unt , sa iasa gras … l-am facut cu ff mare drag .
    Mama mea murise, shi am facut singura tot , shi tot singura l-am mancat …de acel pashte …
    Mama mea +ELENA +, era o mare gospodina ..experta in prajituri shi mancaruri .
    Sanatate , Bogdana , sa fii sanatoasa ,shi sa mai dai retzete … ai un blog ff frumos aranjat .
    Rodica -Stefania ,Reggio Emilia ,Italia

     
    • Bogdana

      26 iunie 2013 at 10:03 am

      Multumesc frumos pentru aprecieri. Ma bucur ca iti place la mine :)

       

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

