RSS

Dulceata de gutui (cu nuci).

12 Noi

Dulceata de gutui pentru mine este una deosebita. Necesita ceva munca dar face tot efortul.

 

Am folosit 5 gutui (produs finit 700g), cumparate de la un nenea de pe marginea drumului, culese din pomul lui, 500g zahar, 1.5 l  apa, o lamaie, un betisor de scortisoara si 100g nuci.

Gutui amarui cu puf galben ca de pui.

Le-am  taiat cubulete, urasc cu patima dulceata facuta din gutui date pe razatoare. Si ca sa nu se oxideze, le-am stropit cu zeama de la lamaie.

Apa, zaharul si bucatica de scortisoara le-am pus la fiert pana s-a legat siropul, am mai povestit despre asta aici

Apoi am pus gutuiule taiate cubulete, cum ziceam, 700g si le-am lasat la foc potrivit.

Mai tarziu am pus miezul de nuci maruntit.

Am mai lasat la fiert cam 10 minute, in total gutuile au fiert aproape 40 de minute, am gustat din cand in cand.

Si asta e tot.

Combinatia de gutui cu nuci este una deosebit de savuroasa, iti vine sa gusti, si sa gusti si sa gusti :)

Nu putea ramane neprobata. Delir.

Au iesit trei borcane de 400g, ca idee :)

 
17 comentarii

Publicat de pe 12 noiembrie 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

17 responses to “Dulceata de gutui (cu nuci).

  1. yogoshima

    13 noiembrie 2011 at 1:03 am

    Clatite cu aceasta dulceata de gutui cu nuci merge si mi-ar place sa gust.

     
    • Bogdana

      13 noiembrie 2011 at 5:00 am

      Siii cuuuum maaaai meeergeeee :)

       
      • yogoshima

        13 noiembrie 2011 at 1:50 pm

        Cam tot timpul dupa ce maninci este bine sa gusti o lngurita sau mai multe pe piine proaspata sau facuta tost.

         
    • Bogdana

      14 noiembrie 2011 at 9:32 am

      merge savurata si ca pe vremuri, cu apa rece :)

       
      • yogoshima

        14 noiembrie 2012 at 6:14 am

        Bunica o servea si cu o cafeluta.

         
      • Bogdana

        14 noiembrie 2012 at 8:12 am

        daaa, cafeluta merge bine :)

        culmea ca si eu ieri faceam dulceata de gutui cand m-a intrebat trilu despre ea :)

         
      • yogoshima

        15 noiembrie 2012 at 5:17 am

        Telepatie,ajungem in era telepatica pe curind si dorintele profunde se vor realiza.Daca nu ai vazut filmul in engleza The Secret,Secretul,te sfatuiesc sal vezi caci ai sansa sa devii iluminata sau cu multe informati cum trebuie sa gindesti, pozitiv,cu concentrarea spre o directie personala.

         
  2. Happy

    13 noiembrie 2011 at 11:19 am

    Ha! Deci și tu te-ai ispitit cu clătite. Dulceața era doar un pretext, sunt precisssssssssăă!!!

    O cunoscși eu pe dânsa, exact așa o face și maică-mea. Doar că lămâia o taie felii și le lasă în dulceață. Când desfaci borcanul, feliile de lămâie sunt ca cireșele de pe tort, dacă mă înțelegi.

     
  3. Bogdana

    14 noiembrie 2011 at 9:31 am

    dar ce pretext sublim :)

    pe asta cu lamaie nu o stiam, deci tre sa mai fac o tura, si da, sa stii ca tu o sa fii de vina :P

     
    • Happy

      14 noiembrie 2011 at 5:29 pm

      Onorată instanță, recunosc, sunt de vină (divină)!

       
  4. gabi

    26 octombrie 2012 at 11:42 am

    si eu folosesc lamaie. este mai fresh

     
  5. trilu222

    13 noiembrie 2012 at 4:25 pm

    nu este cam mult 1.5 l de apa?

     
    • Bogdana

      13 noiembrie 2012 at 10:15 pm

      Eu am vrut sa fie dulceata, sa aiba si ceva lichid pe langa bucatile de gutui, poti pune mai putina daca vrei dar o sa fie tzapana :)

       
  6. ana

    21 septembrie 2013 at 10:34 pm

    500 g zahar si 1500 ml apa? ceve intre dulceata si compot??

     
    • Bogdana

      22 septembrie 2013 at 9:31 am

      Nu, gutuiile sunt destul de seci, la fierbere apa se mai evapora. Nu o sa fie fluida

       
  7. Janina Crăcea

    9 octombrie 2013 at 6:23 pm

    Se pune in borcane firbinte sau se lasa sa se raceasca?

     
    • Bogdana

      9 octombrie 2013 at 8:10 pm

      De preferat fierbinte, se sterilizeaza mai usor, daca nu ai vreme, poti sa o pui si rece dar dureaza apoi mai mult sterilizatul.

       

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 119 other followers

