RSS

Slanina afumata.

06 Noi

Cum ziceam, va ofer din timp retete pentru Craciun :) De data asta slanina afumata, preparata tot ca in Bucovina, desi e destul de impropriu spus slanina, porcul fiind dintr-o rasa “de carne” asa-zisa slanina e mai mult kaizer/bacon

Pe langa slanina am pus si ciolanele, mi-e ciuda ca nu mi-a trecut prin cap sa fac dupa acelasi procedeu si muschi, asta este, data viitoare.

Slanina, am sarat-o din belsug cu sare mare si am lasat-o asa doar pana a doua zi, din pacate nu aveam mai mult timp, de preferat insa ar fi ca sa stea cu sare macar o saptamana. Apoi, am pus apa la fiert, cu cateva boabe de piper, cateva frunze de dafin si  cateva cani de zeama de varza (zeama de varza da o aroma aparte) Cand a inceput sa dea in clocot, am pus bucatile de slanina dar numai pentru un minut-doua, nu mai mult, apoi am scos-o, am lasat-o sa se raceasca si i-am pus carligele in care a atarnat in afumatoare, daca  bunica nu ar fi avut carlige, as fi agata-o cu sfoara mai groasa.

Apoi am pus-o la afumat, ca si pe carnati, tot cam trei ore.

Si gata, acum o pastrez in pungi de hartie, nu am pod sa o tin agatata asa cum face bunica, banuiesc ca va e cunoscut gustul, nu am ce spune mai mult, oricum, ar fi la superlativ.

Se poate consuma ca atare, cu ceapa :) sau preparata dupa placul fiecaruia

 
6 comentarii

Posted by pe 6 noiembrie 2011 în Cu carne de porc

 

Etichete: , , , , ,

6 responses to “Slanina afumata.

  1. yogoshima

    7 noiembrie 2011 at 11:49 am

    I-mi place slanina afumat dar numai cu moderatie deoarece grasimile s-au acumulat si detin multe Kg suplementare.

     
  2. Bogdana

    10 noiembrie 2011 at 10:26 pm

    Eeee, da, stiu senzatia dar gusssssstul…. :)

     
  3. yogoshima

    11 noiembrie 2011 at 7:49 am

    Adectia placeri este in gust, uiti de toate si maninci.

     
  4. george dan

    17 decembrie 2013 at 5:36 pm

    se face foarte repede 3 ore , tata o lasa 3-4 zile in sare …dar o fierbe mai intai , si apoi face un amestec de boia rosie , piper , foie de dafin usturoi , si niste ingrediente secrete :) si dupa 3-4 zile o pune la afumat dar cred ca el o tine 6-7 ore

     
    • Bogdana

      17 decembrie 2013 at 5:58 pm

      Da, stiu ca sunt mai multe metode, depinde si de obisnuinta, dar cum lucrurile au evoluat, si nici cozonacii nu ii mai fac gospodinele intr-o zi intreaga in care trebuie sa fie linsite deplina si caldura pana la sufocare asa si cu slanina :)
      Probabil ca si eu daca as sta la curte, si as avea timp, as lasa-o mai mult timp doar de dragul procesului caci iese nemaipomenita si asa, uite, chiar si anul asta am facut, dupa aceeasi retea, a iesit perfecta, poate pun si niste poze mai ales ca si porcul asta a avut o mandrete de slanina, mai mult kaiser :)
      Daca la reteta asta fierbi slanina, o sa se faca o chestie prin care iti trec degetele, am vazut asta live caci i-am zis cyuva cum sa o faca si s-a gandit ca daca nu o opareste ci o fierbe iese mai buna, s-a inselat:)

       

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 121 other followers

