RSS

Carnati afumati (ca in Bucovina)

05 Noi

Am fost la bunica in Bucovina, am taiat un porc, cu ocazia asta sa va povestesc despre carnatii afumati.

Am tocat o pulpa de porc, plus diverse bucatele de ici de colo, aproximativ 10 kg, am cumparat 3 kg de pulpa de vita si le-am amestecat cu sare, piper si usturoi, cam 4 capatani.

Oricum, dupa ce am omogenizat bine amestecul, am facut cateva chiftele sa vad daca le-ar mai trebui ceva asa ca se mai poate adauga sare ori usturoi sau ce crede fiecare de cuvinta.

Am lasat amestecul sa se odihneasca putin, apoi am umplut intestinele subtiri de la porc (bineinteles ca au fost curatate, spalate, frecate cu malai si otet inainte)

I-am legat la capete si i-am pus pe un bat, cu legaturile in jos, sa se scurga, i-am lasat asa in camara la bunica pana a doua zi.

A doua zi i-am afumat, afumatoarea, facuta dintr-un butoi de tabla, fara fund, are in partea de sus facute niste gauri prin care se baga drugi de fier pe care se suspenda carnea pusa la afumat. Deaupra, am pus niste blugi vechi, trebuie acoperita cu ceva de bumbac, si gros astfel incat fumul sa nu treaca pe langa carne ci sa se imprieteneasca usor cu ea.

La baza, butoiul are taiata o gura, pe acolo pui pe foc, focul trebuie sa fie mic, pe el se pune rumegus, trebuie sa arda infundat astfel incat sa iasa fum gros, in functie de lemnele din care este facut rumegusul, carnea capata o anumita aroma. Pentru afumare se foloseste rumegus din lemn de esenta tare, fag, par…

Si uite asa ln fum continuu, dupa mai bine de trei ore sunt gata, rumeni si fooooarte bine mirositori :)

I-am pus iar in camara, sa se scurga excesul de grasime, ei se incalzesc destul de tare in timpul afumarii.

Si gata, naturali 100%, nici nu am cuvinte sa spun cat sunt de bunic, gustosi, nemaipomeniti… :P

 
7 comentarii

Publicat de pe 5 noiembrie 2011 în Cu carne de porc

 

Etichete: , , ,

7 responses to “Carnati afumati (ca in Bucovina)

  1. yogoshima

    6 noiembrie 2011 at 1:17 pm

    Este geniala afumatoria si cu rumegusul care acum intaleg caci este nevoie de fum cu arome de lemn.Un lucru nu intaleg cum se face sa fie fum pentru citeva zile in continu ?

     
    • Bogdana

      6 noiembrie 2011 at 5:25 pm

      Pai nu e nevoie de fum continuu cateva zile, dar daca totusi tii, din cand in cand te mai trezesti si mai arunci o mana de rumegus si mai atati focul daca este nevoie :)

       
      • yogoshima

        7 noiembrie 2011 at 11:43 am

        Ce sa spun, arata frumosi cirnati si ar fi buni de mincat.

         
      • Bogdana

        7 noiembrie 2011 at 12:36 pm

        Noi asa ii mancam, nu ii mai preparat altfel

         
  2. cat's kitchen

    6 noiembrie 2011 at 4:56 pm

    tu vrei sa ne nenorocesti , asa-i? …. camara ta cred ca este arhi plina de tot felu de conserve , iar acum si de minunatiile astea :(((( … te invidiez :):) … si nu n ultimul rand , te felicit , bravooo ;) !!!!!!

     
    • Bogdana

      6 noiembrie 2011 at 5:19 pm

      Nu, nu, doar sa va inspir :)
      Ma bucur ca iti plac bunatatile astea ;)

       

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 116 other followers

