RSS

Dulceata de ardei iuti.

29 Aug

De multe ori am auzit vorbindu-se despre dulceata de ardei iuti dar nu am mai facut pana acum,

MG_0770

Nu va imaginati ca este o dulceata pe care sa o punem pe unt langa ceai :). Este o dulceata care se pune langa carne/ciorba/varza sau orice alta combinatie va suna bine, eu in timp ce o faceam ma gandeam ca ar merge bine in ciocolata de casa.

Am facut din 1/2kg ardei iuti, 1/2kg de zahar (data viitoare o sa pun doar 400g) si 1/2l otet din vin, facut in casa (este bun si otetul de 9 grade).

Cei mai iuti ardei pe care i-am mancat pana acum.

Ardeiul se taie rondele, cu cat mai putine seminte cu atat mai bine. NEAPARAT cu manusi se face operatiunea asta, daca ii taiati la cutit, eu fiind Stan Patitu’ (cand acum multi ani am taiat ardei rondele pentru pus la murat mi-au pulsat mainile si m-au usturat toate o saptamana :)) i-am taiat la robot.

Intre timp am pus la fiert otetul si zaharul.

Cand picatura nu curge sau pusa in apa rece nu se dizolva, inseamna ca siropul e legat.

Am pus rondelele.

Am lasat dulceata sa fiarba 30-40 minute.

Dupa ce e gata, se pune in borcane, se inchid bine si se sterilizeaza (se fierb borcanele in apa pentru cateva minute)

Si acum asteapta in cele doua borcane, o companie pe masura.

Este o combinatie foarte faina intre dulce si picant.

_MG_0758

Rock On!

 
11 comentarii

Posted by pe 29 august 2011 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , ,

11 responses to “Dulceata de ardei iuti.

  1. Zazuza

    30 august 2011 at 1:55 pm

    mmm, trebuie sa fie tare bun! am notat, cu urmatorii ardei iuti asta fac si eu :)!

     
  2. De la Bogdana

    30 august 2011 at 2:13 pm

    Sa stii ca e tare buna, chiar merita, trecand peste micile inconveniente ale prepararii. :)
    Eu asa am gasit in piata acum ardei rosii dar cu ardei colorati iese si mai frumoasa :)

     
  3. Happy

    30 august 2011 at 8:32 pm

    Dulceața asta e rudă bună cu Erős Pista (citește erioș piștoa = Ștefan cel Puternic). :)

     
    • De la Bogdana

      30 august 2011 at 8:51 pm

      Recunosc, nu auzisem de unguru’ asta:P
      vad ca se face si la noi dar aia ii zic pasa de ardei, taraneste :))
      ia spune cu voce tare “duuulceeeeeeeeata” :) eh?
      nu stiu cu cine e ruda da’ e buna rau’ :P
      andrei a zis “nimic nu mai merge fara dulceata asta ” :))

       
  4. yogoshima

    31 august 2011 at 5:45 am

    Sint mirat sa aflu caci exista acesta reteta.Nu mai spun, i-mi lasa gura apa si voi fugi sa vad ce pot sa gasesc prin frigider.

     
  5. yogoshima

    31 august 2011 at 11:02 am

    Nu am auzit pina cum caci se poate sa se faca dulceta din ardei iuti.

     
    • Bogdana

      7 octombrie 2011 at 11:35 am

      Si inca ce dulceata, foarte interesanta, dar ti-am zis, nu cu ceai si unt sau mai stii? degustibus :)

       
  6. chemanonim

    2 noiembrie 2013 at 7:50 pm

    doresc sa preiau din cind in cind si de pe la dumneavoastra cite un articol, se poate?

     
    • Bogdana

      8 noiembrie 2013 at 5:17 pm

      Daca sursa e specificata, nu vad nici o problema :)

       

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 124 other followers

