RSS

Bulion de rosii cu kapia.

16 Aug

Incerc sa fac in casa cat mai multe preparate posibile, si asa mancam chimicale cu lopata, constient sau nu.  Am vazut ca se gasesc rosii ieftine si frumoase numai bune pentru bulion asa ca am dat bice.

pelicula

Fac bulion de mai multi ani, cu variatiuni pe aceeasi tema, anul asta am pus in el doar rosii si kapia. Nu necesita prea multa munca prepararea si ideea ca stiu exact ce contine si stiu ca rosiile nu erau stricate iar de chimicale nici vorba, ma bucura de cate ori il pun in mancare.

Am cumparat 20 kg de rosii, soiul de toamna, sunt mai carnoase si nu au asa multa zeama, si 3 kg de ardei kapia,  gogosarii ar fi fost chiar mai buni dar nu am gasit atunci.

Le-am spalat si curatat, de preferat sa nu mai ramana seminte in ardei pentru ca fermenteaza in timp.

Rosiile le-am dat prin masina de tocat carne care avea si adaptorul ala care separa cojile si semintele de pulpa – exista si masini dedicate de separat dar eu prefer varianta asta.

Kapia l-am dat prin masina de tocat carne

.

Le-am amestecat si le-am pus la fiert in doua vase pentru ca nu aveam unul suficient de mare. Am adaugat doua linguri de sare mare. (era mare lingura, cam trei linguri normale)

sare

L-am pus la fiert, la foc mic, si din cand in cand am amestecat, initial rar (depinde si de vasul in care fierbe) mai spre sfarsit din ce in ce mai des, cred ca a fiert vreo 3-4h

fiert

L-am pus in borcane, asa fierbinte, deasupra am pus o lingura  de ulei,  o sa se faca o pelicula protectoare, dupa care le-am pus capace si le-am strans bine. Apoi le-am pus la sterilizat, intr-o tava cu peretii mai inalti in care am pus apa, la cuptor, unde nu au stat prea mult, poate 10 minute – fiind deja fiebinte, pana se vad urcand bule de aer spre capac

Si gata, acum asteapta sa dea gust mancarurilor.

Rock On!

 
13 comentarii

Posted by pe 16 august 2011 în Fructe/legume conservate

 

Etichete: , ,

13 responses to “Bulion de rosii cu kapia.

  1. bzl

    23 august 2011 at 7:49 pm

    sa urmaresti pe facebook cand e ziua mea, mersi :d

     
  2. Lucia

    15 august 2012 at 6:05 pm

    nu înțeleg de ce se fierbe așa de mult ,după părerea mea îi de ajuns o oră jumate.

     
    • Bogdana

      16 august 2012 at 3:46 pm

      Eu il fierb atat pentru ca vreau un bulion foarte consistent ca sa nu imi umplu camara cu nenumarate borcane de bulion din care sa pun unul o data la o mancare. Desigur se poate fierbe si o ora si jumatate sau chiar deloc.

       
  3. sanda

    22 august 2012 at 6:44 pm

    zahar nu pui la bulion ? arata foarte bine.

     
    • Bogdana

      22 august 2012 at 8:26 pm

      Niciodata. Nici nu mi-a trecutprin cap, rosiile si ardeii sunt destul de dulci si prin fierbere se indulcesc si mai tare.
      Ma bucur ca iti place :)

       
  4. Faby

    5 iulie 2013 at 2:45 pm

    Anul asta m-am hotărât sa fac si eu. Pana acum am cumpărat bio dar tot cele făcute in casa sunt cele mai bio, mai ales ca anul asta mi-am pus roșii in grădina unei prietene ca sa ma asigur ca nu le mai injecteaza nimeni :) Am si eu tacanelile mele :)) Cate borcane ti-au ieșit din cantitatea asta?

     
    • Bogdana

      5 iulie 2013 at 4:30 pm

      Cu siguranta ca cele facute in casa sunt de departe mult mai bune. O sa te pupi de bucurie cand vei vedea rezultatul :)
      Din pacate nu imi mai amintesc cate borcane au iesit, in poze vad 9, cred ca au fost mai multe dar nu am idee cate, o sa vad daca gasesc sialte poze de atunci si revin :)

       
  5. ana-maria

    22 august 2013 at 1:08 pm

    nu au fermentat? spre exemplu a facut si mama mea anul trecut si au fermentat

     
    • Bogdana

      22 august 2013 at 4:16 pm

      Niciodata, tine si doi ani, poate mai mult, nu a ramas mai mult de atat. L-a sterilizat?

       
  6. anca irina

    25 august 2013 at 8:40 pm

    Eu nu le mai sterilizez in cuptor borcanele.Dupa ce pun bulionul fierbinte inchid cu capace si le asez in patura groasa in camara si le las acolo aproximativ 2-3 zile pana se racesc complet.Nu am facut niciodata cu gogosar sau ardei kapia,dar anul acesta voi incerca.Nu am inteles un lucru.Atunci cand le pui in cuptor intr-un vas cu apa ,apa trebuie sa fie calda banuiesc caci altfel se sparg borcanele,nu-i asa?

     
    • Bogdana

      25 august 2013 at 8:44 pm

      Da, calduta daca le pui imediat, dar daca le pui mai tarziu poate fi si rece
      Kapia sau gogosarii dau o aroma placuta bulionului si implicit mancarurilor, o sa iti placa :)

       
  7. mihai

    28 august 2013 at 7:28 pm

    e bun

     

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 118 other followers

