RSS

Dulceata de nuci verzi

15 Mai

Este dulceata copilariei mele, pe atunci imparteam dulceata cu fratele meu la modul ca el manca nucile si eu “mierea”

Se apropie sezonul lor, nucile trebuie destul de marisoare ca sa nu fie numai apa dar nu prea batrane sa nu fi inceput coaja care ulterior va deveni lemnoasa sa se intareasca

Ingrediente:

1kg de nuci verzi

1 kg zahar

zeama de la o lamaie mijlocie

750-1000ml apa

o pastaie de vanilie, esenta de rom, scortisoara bete, ce vrea fiecare

nucile se curata cu atentie si mai ales cu manusi ca iodul din coaja pateaza rau mainile

se pun in apa rece care se schimba de trei ori cam la 15-20 de minute

apoi se oparesc, tot de trei ori, (nu mai mult de 3 minute/runda) procesul asta ajuta la scoaterea iodului din nuci, altfel, dulceata va iesi amara, se pun la scurs pe un prosop

pentru sirop punem apa si zaharul la fiert, un betisor de scortisoara sau o pastaie de vanilie sau ambele, le lasam sa fiarba impreuna pana siropul se ingroasa

proba daca siropul e gata se face cu un stropdin el pe care il lasam sa pice pe o farfurie sau intr-un pahar cu apa, daca nu curge sau nu se dezintegreaza e gata, spre sfarsit se pune si zeama de lamaie

cam asa

apoi se adauga nucile si se amesteca usor, primele 10 minute la foc molcom apoi mai iute, se indeparteaza spuma constant, cand nu mai face spume e semn ca e gata dulceata, se opreste focul, se acopera cratita cu un servet umed si se lasa sa se odihneasca 30 de minute, se pune in borcane, se strang biine la gura eventual le puteti steriliza prin fierbere in apa cateva minute.

Produsul final

Rock On!

 
13 comentarii

Posted by pe 15 mai 2011 în Dulciuri si dulceturi

 

Etichete: ,

13 responses to “Dulceata de nuci verzi

  1. rokssana

    16 mai 2011 at 10:29 am

    e grozava dar destul de mult de lucru…

     
  2. De la Bogdana

    16 mai 2011 at 11:16 am

    Intr-adevar, e ceva de lucru dar cand gusti prima nuca, uiti cat ai muncit :)

     
  3. Happy

    16 mai 2011 at 3:27 pm

    Îs cu geana pe tine! Și pe borcanu’ de dulceață. Fiin’că ești deja obișnuită, mierea ti-o las ție, bucățile le las în grija mea. :D

     
  4. De la Bogdana

    16 mai 2011 at 5:26 pm

    :)) cum mi-ai dat de urma?

     
  5. Happy

    17 mai 2011 at 12:10 am

    După mirosul de dulceață :D

     
  6. De la Bogdana

    17 mai 2011 at 8:54 am

    ahaaa, puteam sa imi dau seama :))
    cat despre bucatele, eu zic fifthy-fifthy, im?

     
  7. yogoshima

    24 iulie 2011 at 10:30 pm

    Ideie buna am inceput sa salivez deja.Dulceata de cirese amare i-mi place sa gust din cind in cind cind gasesc prin magazinele alimentare.

     
    • De la Bogdana

      10 august 2011 at 1:47 pm

      cirese amare, immmm
      am mai facut de capsune anul asta, buuuna!

       
      • yogoshima

        11 august 2011 at 3:01 am

        Ce bine e sa sti sa prepari dulceturi.Bunica mea facea dulceta de trandafiri si o ajutam sa mestece zaharul incetul pina ce se topea devenind likid,dupa care ajuta petalele de trandafiri in acel recipient.Am vazut si cum se facea dulceata de nuci deoarece aveam un nuc mare in gradina.E de preferabil de mincat cu moderatie din cauza excesului de zahar.

         
  8. De la Bogdana

    11 august 2011 at 8:19 am

    da, cu moderatie mancam si noi, mie mai mult imi place sa le fac si sa stiu ca in caz de nevoie am, sau ca pot bucura pe cineva cu ele, in rest, mai savuram cateodata cate o lingurita

     

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

